Toiminnanohjausjärjestelmän valinta tulee soveltaa yrityksen tarpeisiin. Autamme kilpailuttamaan ja vertailemaan hinnan lisäksi laatua, luotettavuutta ja sopivuutta yritykseenne.
Erityisesti ITSM-työkalujen käyttöönotto on teknisesti suoraviivaista, mutta soveltaminen yrityksen yritykseen omaan ympäristöön vaatii kokemusta ja osaamista. Toimin tyypillisesti asiakkaan edustajana järjestelmätoimittajan teknistä konsulttia ohjaavana tulkkina prosesseille ym. ominaisuuksille.
- ServiceNow
- Autotask
- BMC Remedy ITSM Suite
- Efecte
- Atlassian Jira
- Cherwell
Työkalujen käyttöönotossa määriteltäviä asioita ovat esimerkiksi nämä:
– Perusdata (tukihenkilöstö, tuettava organisaatio)
– Prosessit käytännössä
– Työohjeet
– Tukiryhmät
– Palveluajat
– Prosessiprioriteetit (lähinnä häiriönhallinta)
– Palveluiden luokittelu – kriittisyysaste