Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Timo Hyvönen

M. Sc. (Tech.), Owner, CEO

Dicon digital innovation & consulting

Mobile: +358503748371

timo.hyvonen@dicon.fi 

Dicon

Dicon on IT-palvelujohtamisen, organisoinnin, hankinnan (sourcing) ja palveluintegraation erityisasiantuntija. Yritys on perustettu vuonna 1995 tietokoneavusteisten koulutusohjelmien tuotantoon. Vuosien mittaan kertyneen kokemuksen myötä yrityksen päätoimialaksi on kehittynyt ICT-palvelujohtamisen, prosessien ja palvelumuotoilun konsultointi.

DI Timo Hyvönen on kokenut IT-johtaja ja konsultti. Hän on mm. sertifioitunut ITIL Expert, Distinguished Professional in Service Management (DPSM®) ja käynyt useita muitakin IT-alan ja johtamisen koulutuksia.

Timo on toiminut IT-johdossa ja konsulttina useilla teollisuudenaloilla. Alla esimerkkejä näistä vastuista. 

 

Johtotehtäviä

- Konepajateollisuuden sovelluskehitys, johtaminen ja myynti (DNC, CIM)

- Telecom/ICT-palvelujohto mm. tietoturvapalveluissa

- Metsäteollisuuden globaali ICT-johto, logistiikan ratkaisut & IT-infrastruktuuri

- Logistiikan IT-tuotannon johto, rationalisointi

- Finanssi, pankki ja vakuutus - palvelutuotannon ja arkkitehtuurien johto

- SaaS-ohjelmistot - palvelutuotannon, ITSM-sisältökonsultoinnin ja tuen johto

 

Konsultointihankkeita

- Organisoituminen ICT-palveluintegraattorimallissa (SIAM) varsinkin ulkoistuksissa

- ICT-toimintojen strateginen positionti yrityksen liiketoiminnassa 

- Palvelukatalogien määrittely ja toteuttaminen

- ICT-palveluiden ja sovellusten sourcing-valmiuden määrittely ja sourcing-hankkeet

- Prosessikonsultointi ICT-prosesseille (ITIL, COBIT, ISO20000) eri toimialoille, toimialakohtaisesti soveltaen

- Teollisuuden prosessien konsultointi, prosessimäärittelyjen fasilitointi, dokumentointi

- Järjestelmähankintojen konsultointi ja kilpailuttaminen (ITSM, ERP, ym.)

- ITSM-järjestelmien käyttöönotto-ohjelmat, sisältökonsultointi ja hankejohto (mm. ServiceNow, BMC Remedy ITSM Suite, IET ITSM, Efecte)